وب مستران دیجیتال مارکتینگ

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آیین نورزو و خانه تکانی از ایین های باستانی ما ایرانی ها می باشد. همواره با شنیدن نام خانه تکانی ناخودآگاه به یاد شستشوی فرش و قالی های می افتیم. امروزه با تغییر سبک زندگی و ساخت و ساز اپارتمان ها ، شستشوی فرش در منزل کار اسان و ساده ای نیست. نداشتن فضا برای شستشو و خشک کردن فرش، سنگینی فرش درهنگام شستشو، مصرف بی رویه آب، نداشتن علم کافی برای شستشوی فرش ها به ویژه فرش های دستباف باعث شده اکثر مردم فرش های خود را جهت شستشو به قالیشویی های مجاز بسپارند. اما چه زمانی بهترین زمان باری شستشوی فرش می باشد؟ از انجایی که بیشتر مردم علاقه به داشتن خانه ای تمیز در دید وبازدید های ایام نوروز را دارند، بیشتر ترجیح می دهند فرش ها خود رار در ماه های پایانی سال بشورند اما این زمان، زمان مناسبی نیست نمی باشد. به دلیل حجم وفشار بالای کار درقالیشویی ها ممکن است عملیات شستشو، خشک شدن، اتو شدن و کاور شدن به طور کامل صورت نگیرد. این امر سبب اسیب به فرش های دستباف و به بخصوص فرش های ابریشمی می گردد. بنابراین پیشنهاد می گردد جهت اطمینان خاطر از حیث شستشو و سالم ماندن فرش، در فصل گرم سال یعنی تابستان به شستشوی فرش های خود اقدام نمایید.

تاثیر فصل ها و ایام ها در قالیشویی

از جمله پارامترهایی که در کیفیت وسلامت شستشوی فرش تاثیر گذار می باشد زمان مناسب شستشو می باشد. فرش شسته شده در معرض اسیب پوسیدگی می باشد و بنابراین باید سریعا خشک گردد. در فصل های بارندگی مانند پاییزو زمستان ممکن است به خاطر بارندگی مرحله خشک شدن به تعویق بیافتد و فرش دچار پوسیدگی گردد. فصل مناسب جهت شستشوی فرش ها اغلب نیمه اول سال و ماه های گرم سال می باشد. از انجایی که در تابستان تابش افتاب داغ بر روی فرش شسته شده باعث اسیب فرش می گردد پیشنهاد می گردد در ماه های گرم سال نیز فرش های خود را بویژه فرش های دستباف را جهت شستشو به قالیشویی ها مجاز بسپارید. شستشوی فرش های ماشینی زمان خاصی ندارد و شستشوی آنها در هر فصل از سال امری کاملا منطقی می باشد. در خصوص شستشوی فرش ها در روز ها آخر سال پیشنهاد می گردد فرش های خود را در یک و یا دو ماه آخر سال به قالیشویی ها بسپارید. در این بازه زمانی می توانید به راحتی از ارائه خدمات قالیشویی ها بهره مند شوید.
قالیشویی افرا با داشتن مجموعه ای بسیار منظم و با برنامه در ایام نورز خدمات خود را با همان کیفیت روزهای دیگر سال ارائه می دهد.

زمان تحویل فرش ها در ایام مختلف سال

هنگامی که فرش های خود را به قالیشویی های مجاز می سپارید اولین سئولاتی که از انها می پرسید قیمت شستشو و زمان تحویل فرش شما می باشد. زمان تحویل فرش ها بیشتر به شرایط اب و هوایی و زمان ارسال شما بستگی دارد. بدیهی است در روزها و ماه های بارندگی ممکن است مرحله خشک شدن طولانی تر شده و زمان تحویل فرش اندکی به تعویق بیفتد. هم چنین شلوغی قالیشویی ها نیز در این امر بسیار مهم می باشد.

درماه های پایانی سال حجم کار در قالیشویی ها بسیار بالاست.

و زمان تحویل فرش ممکن است طول بکشد.

معمولا قالیشویی های مجاز بیشترین تلاش خود را می نمایند.

تا فرش ها در اسرع وقت و حداکثر تا چهار روز کاری تحویل دهند.

قالیشویی افرا با داشتن کادری مجرب اماده ارائه بهترین سرویس شستشو .

در کوتاهترین زمان ممکن می باشد.

قیمت قالیشویی ها در فصل های مختلف سال

قیمت شستشوی قالی در انواع روش های قالی شویی متفاوت است.

با توجه به درصد و نرخ تورم و سرویس ها ی خدماتی اعلام می گردد.

قیمت اعلام شده به صورت حداقل نرخ قالیشویی و پایه محاسبه می گردد.

عوامل زیادی موجب افزایش قیمت شستشوی قالی می گردند.

معمولا قیمت شستشو بر اساس ابعاد و متراژ فرش تعیین می شود.

هر چه ابعاد فرش بیشتر نرخ شستشو نیز بالاتر اعلام می شود.

از دیگر پارامترهایی که بر قیمت شستشوی فرش تاثیر گذار است.

تراکم بافت قالی می باشد.

قطعا شستن فرش های متراکم سخت تر و در نتیجه هزینه شستشوی بالاتر می باشد.

نوع فرش نیز در هزینه شستشو بی تاثیر نیست.

بدیهی است فرش ها دستباف که الیاف و جنس حساستری دارند.

نیازمند شستشوی دقیقتر و مواد شوینده بهتری هستند.

درنتیجه بهای شستشوی فرش های دستباف از فرش ها ی ماشینی بیشتر می باشد.

در روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به ایام نوروز.

از انجایی که تقاضا برای شستشو بیشتر می گردد.

ممکن است قالیشویی ها هزینه بیشتری از شما طلب نمایند.

منبع : http://bistdesign.parsiblog.com/Posts/62/

  • نیلوفر حیدری
  • ۰
  • ۰

از انجایی که هر فرش در معرض خراب شدن و اسیب دیدن به مرور زمان می باشد، هنر رفوگری فرش بعد از هنر قالی بافی به وجود آمد. در حقیقت هنر رفوگری مکمل هنر فرشبافی است و تا زمانی که خانه های ما توسط فرش ها تزیین می شوند این هنر وجود خواهد داشت. عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا فرش نیاز به رفوگری در قالیشویی نیاز پیدا کند. از جمله از این عوامل می توان به پوسیدگی، بید زدگی، رطوبت ، آتش سوزی یا استفاده زیاد و ....اشاره نمود. در اینجاست که هنر رفوگران ارزشمند گردیده در واقع کار آنها مانند کار پزشکی است که بیمار مشرف به موت را از مرگ نجات می دهند. مهارت در این رشته نیازمند به تعلیم گرفتن، تمرین و کسب تجربه است. قبل از شروع هرکاری رفوگر می بایست فرش را پهن کرده و آن را به دقت بررسی و میزان و نوع اسیب دیدگی آن را بررسی نماید.

رفوگری و مرمت فرش های دستباف پاره شده

همانطور که در بالا اشاره شده از جمله عواملی که نیاز به مرمت و رفوگری در فرش را ایجاد می نماید پارگی فرش می باشد. الیاف فرش ها در معرض پاخوردگی و آلودگی ناشی از گرد وخاک و یا حتی تابش نور خورشید به مرور زمان پوسیده و کم کم پاره می گردند. فرش های دستباف که ارزش مادی بالایی دارند، برای حفظ زیبایی و عمر خود نیاز به رفوگری و مرمت در قالیشویی ها دارند. نکته مهمی که در هنگام رفوگری فرش دستباف یا فرش ماشینی باید در نظر داشت انتخاب رنگ مناسب می باشد چنانچه در انتخاب رنگ دقت کافی اعمال نگردد جای رفوشده به چشم خواهد آمد و از ارزش قالی کم خواهد کرد. هماهنگی رنگ نخ ها به کاررفته در رفوگری با رنگ های اصلی نخ فرش بسیار حائز اهمیت می باشد.

اگر پارگی فرش در یک طرف آن باشد می توان آن را از روی نقشه طرف سالم فرش رفو نمود. چنانچه نقشه دوطرف فرش یکسان نباشد، با توجه به کلیات نقشه فرش، رفوگر نقشه ای مناسب روی کاغذ شطرنجی پیاده نمود و سپس عمل رفوگری را انجام می دهد. ترمیم فرش بدون نقشه از ارزش آن می کاهد.
اگر در وسط فرش یا قسمتی از آن پارگی ای باشد که به وضوح با چشم دیده شود، ابتدا بایستی محل پارگی فرش را از رو یا پشت علامت گذاری نموده بعد همان محل را تا می کنند، اگر پارگی به علت خشکی چله ها ادامه پیدا کند نباید آن را دستکاری نمود بلکه باید حدود پارگی را با ماژیک علامت گذاری کرده و سپس آن را با تیغه خیلی نیز از بدنه فرش جدا نمایند سپس قسمت از بین رفته را از روی تعداد چله ها و با نخ های مناسب چله کشی کرده و بعد پود نازک و کلفت را از روی نقشه بافته شده که از بدنه جدا نموده اند به دقت همان نقش وهمان رنگ در بدنه فرش پیاده نمایند.

رفوگری فرش سوخته

عوامل مختلفی سبب سوختگی فرش می گردند.

مانند سوختگی ناشی از سیگار، زغال، اتو و یا گذاشتن قابلمه داغ بر روی فرش.

هریک از اینها را می توان با روش های معینی در منزل تا حدی برطرف نمود.

اگرسوختگی ناشی از سیگار باشد.

ابتدا روی قسمت سوخته را سمباده بکشید.

و اضافه های آن را با جاروبرقی پاک کنید.

سپس بوسیله قیچی مخصوص ابرو قسمت های قابل جدا شدن را قیچی نمایید.

چنانچه بازهم قسمت های سوختگی نمایان بود.

یک محلول آب و آب اکسیژنه به نسبت یک به ده تهیه نموده .

و توسط یک پارچه، لکه سوختگی را از بین ببرید. در آخر نیز محل سوختگی را بشورید.

جهت رفوی سوختگی ناشی از اتو، چنانچه سوختگی ضعیف و زرد رنگ باشد .

می توانید یک پیاز را به دونیم نمایید و روی قسمت سوختگی قرار دهید.

سپس قسمت سوخته را شسته و خشک نمایید.

در حالت کلی جهت رفوکردن فرش ماشینی سوخته، قسمت هایی که عیمق سوخته اند.

را با کاتر یا قیچی کوتاه جدا نمایید.

سپس از قسمت های سالم فرش مقداری پرز هم رنگ با قسمت سوخته انتخاب نمایید.

و پرز را با چسب به نقطه سوخته بچسبانید.

رفوگری فرش های بید زده

رفوی پشت و روی فرش بید زده هر کدام روش مخصوص خود را دارد.

که می بایست توسط رفوگر مجرب و ماهر در قالیشویی انجام شود.

جهت رفوی پشت فرش بید زده ابتدا قسمت های بیدزده فرش را تمیز نموده.

سپس فرش از از قسمت پشت پهن نموده و کاسه ای زیر قسمت بید خورده قرار می دهند.

واز خامه ای که متناسب با نقشه آن قسمت از قالی است، استفاده می نمایند.

رفوگری می بایست این کار را گره به گره ، رج به رج مطابق رنگ و نقش فرش انجام دهد.

تا کاملا قسمت بید خورده پر شود.

منبع : http://bistdesign.parsiblog.com/Posts/60

  • نیلوفر حیدری
  • ۰
  • ۰

کاغذ دیواری طرح پتینه یکی از طرح های به روز است که کامل شده ی مدل و طرح کهنه شده ی آن می باشد ، و این کاغذ دیواری به گونه ای پر کاربرد واقع شده است که واردکنندگان کاغذ سعی دارند که تمامی مدل ها و رنگ بندی های کاغذ دیواری پتینه را وارد بازار کنند . در اصل این کاغذ یکی از سبک های کاغذ دیواری آمریکایی می باشد که یک لایه ی نازک است که بر روی سطوح مختلفی مانند سنگ و فلزات قرار می گیرد ، می توان با تلفیق طرح های سایه روشن تیره و یا کمرنگ این سبک را گسترده تر نشان داد و به دکوراسیون منزل خود جلوه ای جدید و شیک بدهیم .

کاربرد کاغذ دیواری طرح پتینه در دکور منزل

همانطور که گفته شد طرح پتینه برای کاغذ دیواری طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است که مدل ها و سبک های بسیار مختلفی مانند روستیک و کلاسیک و دیگر مواردی را می‌توان بر روی این کاغذ دیواری اجرا نمود همچنین می توانید برای هماهنگ کردن دکوراسیون منزل خود از کاغذ دیواری پتینه با پس زمینه ای انتخاب کنید که با تمامی دکوراسیون و وسایل خود ست شود به همین دلیل این کاغذ دیواری بسیار در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد ، و از آنجایی که حس رنگ آمیزی سنتی و کلاسیک را می تواند انتقال دهد بسیار انرژی مثبتی را به خود می گیرد . شاید فکر کنید که این کاغذ دیواری تنها مختص دکوراسیون های کلاسیک و سنتی باشد اما امروزه در دکوراسیون های مدرن و ایجاد جلوه های خاص از این سبک استفاده می کنند .

رنگ های کاغذ دیواری پتینه

طیف رنگ بندی کاغذ دیواری طرح پتینه بسیار متنوع و مختلف می باشد و شما عزیزان می توانید با توجه به دکوراسیون مورد نظر رنگ بندی مناسب را برای کاغذ دیواری خود انتخاب کنید از آن جایی که استقبال بسیار بالایی از این طرح کاغذ دیواری صورت گرفته است شرکت گلدتکس سعی بر آن داشته تمامی طرح ها و رنگ های مختلف آن را در آلبوم های بسیاری را برای متقاضیان فراهم کند و همچنین شما می توانید مدل های بسیاری را بر روی کاغذ دیواری چاپ کنید . همچنین جنس های بسیار مختلفی برای این طرح وجود دارد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارد یکی از این طرح ها که بسیار بر روی کاغذ دیواری مخمل زیبا تر جلوه می دهد طرح پتینه می باشد ، که شست و شو و تمیز کردن آن بسیار آسان و راحت می باشد .

ترکیب کاغذ پتینه با رنگ دیوارها

یکی از سبک هایی که در طراحی و دکوراسیون بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از ترکیب رنگ بندی پتینه و طراحی و دکوراسیون به کمک کاغذ دیواری طرح پتینه می باشد

. از آن جایی که کاغذ دیواری پتینه چند سالی است .

که از قدیم در معماری و دکوراسیون سنتی و کلاسیک مورد استفاده قرار می گرفت .

امروزه نیز اهمیت بسیار بالایی در دکوراسیون داخلی دارد.

می‌توان به کمک ترکیب رنگ پتینه و این مدل کاغذ دیواری سبکی جدید و نوین را خلق می کند.

اما باید این نکته را بدانید که تمامی رنگ بندی ها با فضای داخلی باید هماهنگ باشد.

و یکی از مهم ترین نکته ها در طراحی به کمک این مدل کاغذ دیواری این است.

که نصب آن باید به ظرافت و دقت انجام شود زیرا هیچ گونه درز نباید در بین این کاغذ دیواری معلوم شود زیرا کوچکترین اشتباه می تواند جلوه طرح را از بین ببرد .

منبع : http://bistdesign.parsiblog.com/Posts/56

  • نیلوفر حیدری
  • ۰
  • ۰

از مواد مورد نیاز جهت شستشوی قالی، علاوه بر آب به پودر مخصوص قالیشویی می توان اشاره نمود.

 

نقش مواد شوینده در شستشو

مواد شوینده نقش فراوانی در چربی زدایی، درخشندگی و تمیزی هر چه بیشتر فرش دارند. این مواد شوینده شامل پودر رخشتشویی، سود، کلر، آب ژاول و... می باشند

که هریک مزایا و معایب خود را دارند. ولی درکل انتخاب پودر مناسب برای هرفرش به جنس و نوع الیاف آن بستگی دارد. در قالیشویی ها معمولا از پودر فله مخصوص قالیشویی که مناسب برای استفاده در قالیشویی های می باشند، استفاده می کنند. این پودر ها ویژگی های خاص خودر را دارند که مناسب جهت مصارف خانگی نیستند. پودر های فله مخصوص قالیشویی ها معمولا توسط شرکت های تولیدی ایرانی تهیه و تولید می گردند. در این بین می توان به انواع پودر های شستشوی فله که استفاده کاربری در محیط های خشکشویی و کارواش ها دارند، اشاره نمود.

این پودر های شستشو می بایست قابلیت پاک کنندگی انواع لکه شامل آدامس، شمع، جوهر،نوشیدنی، مایعات شیرین، لکه تخم مرغ، لکه ادویه، کاکائو و بستنی را از روی فرش یا قالی داشته باشند. علاوه بر این این پودرها بایستی بتوانند از تثبیت رنگ قالی ها، بافت و الیاف فرش محافظت نمایند.

بهترین پودر و مواد شوینده برای فرش

همانطور که در بالا اشاره شد جهت شستشو در قالیشویی ها معمولا از پودرهای فله استفاده می گردند. اما این پودرها می بایست ویژگی های خاص خود را داشته باشند. این پودرها نباید موجب ترکیب رنگ یا از بین رفتن رنگ فرش شوند این مسئله به خصوص در مورد فرش های دستباف بسیار مهم و الزامی است.

بهترین پودر مخصوص قالیشویی برای فرش باید فاقد خاصیت قلیایی که باعث اسیب به بافت و الیاف فرش می گردد، باشد. پودر های فله ای شستشوی فرش در قالیشویی ها یکی از محصولات تولیدی کارخانجات مواد شوینده می باشند . این پودر ها به شیوه ای خاص تولید شده و اغلب بسته بندی نمی گردند و در بازار بصورت فله ای یافت می شوند.
هم چنین می توان برای شستشوی خانگی فرش، از پودر های ساخت شده خانگی استفاه نماییم.

برای این کار تنها چیزی که لازم دارید مقدار جوش شیرین و روغن معطر می باشد.

می توانید از روغن پرتقال استفاده نمایید.

ابتدا به خوبی جوش شیرین و روغن معطر رار درظرفی مخلوط نمایید.

و آن را در قوطی بریزید و خوب تکان دهید.

جهت استفاده نیز، ابتدا مقداری از پودر بر روی فرشتان بریزید.

و بگذارید پانزده دقیقه بماند سپس فرش را محکم جارو نمایید.

جاروبرقی می بایست قدرت مکش بالایی داشته باشد.

جوش شیرین نه تنها بوی نامطبوع را به خود جذب می کند.

بلکه کثیفی های چسبیده به فرش را شل کرده و از آن جدا می نماید.

شما می توانید به جای روغن معطرازاسطوقدوس پودر شده نیز استفاده نمایید.

اسطوقدورس خاصیت انتی باکتریال دارد .

و بوی بسیار خوبی به فرش شما می دهد.

پوست لیمو نیز با داشتن خواص ضدعفونی و چربی زدایی بالا نیز انتخاب خوبی می باشد.

تفاوت پودر قالی های دستباف با ماشینی

از انجایی که فرش های دستباف، بافت ،الیاف متفاوت وظریف تری نسبت به فرش های ماشینی دارند، شستشوی آنها نیز روش ها و مواد متفاوت تری را می طلبد. قاطی شدن رنگ دستباف و از بین رفتن رنگ دستباف نه تنها از لحاظ ظاهری بلکه از بها و ارزش مادی آن نیز می کاهد. پودر شستشوی این مدل فرش ها باید بگونه ای باشد که احتمال قاطی شدن یا رنگ پردیدگی در این نوع فرش را به صفر برساند. هم چنین بافت این فرش ها ظریف بوده در نتیجه از اسیب پذیری بیشتری نسبت به فرش های ماشینی برخوردار هستند بنابراین مواد شوینده این مدل فرش ها باید بگونه ای باشد که علاوه بر تمیزی و درخشندگی فرش، اسیبی به بافت و الیاف آن وارد نگردد. با توجه مطالب ذکر شده پیشنهاد می گردد جهت شستشوی فرش ها خود به ویژه فرش های دستباف با در نظر داشتن حساسیت پذیر بالایی که دارند، آنها را به قالیشویی های مجاز بسپارید.

منبع : http://bistdesign.parsiblog.com/Posts/59/

  • نیلوفر حیدری
  • ۰
  • ۰

امروزه پنجره دو جداره upvc به دلیل مختلفی از جمله عایق انرژی، صدا، ضد زنگ بودن و... کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان و ساختمان سازی دارند. تولید کنندگان این محصولات بنابر استاندارد های تعریف شده به تولید این پنجره ها می پردازند. بدیهی است رعایت استاندارد باعث افزایش کیفیت، طول عمر بالا ورضایمتندی مشتری می گردد. استاندارد پنجره های upvc معمولا بر اساس عوامل مختلف و نحوه کاربری پنجره ها تعریف می گردند. برای مثال درب و پنجره هایی که در تراز و کف قرار دارند، می بایست از استاندارد های امنیتی و ضد سرقتی بالا برخوردار باشند تا از ورود سارقین به داخل تا حد امکان جلوگیری نمایند. معمولا در پروژهای ویلایی و مسکونی و در خانه هایی که اموال ارزشمندتری نگهداری میشود از استاندارد کلاس RC6 که بالاترین نوع استاندارد است استفاده میشود، یک سارق برای باز کردن در وپنجره هایی با این استاندارد حداقل نیاز به صرف بیست دقیقه زمان دارد.

ابعاد پنجره های دو جداره استاندارد

همانطور که در بالا نیز اشاره شد از دیگر عواملی که در تعریف استاندارد پنجره های UPVC تاثیر گذار است، ابعاد درب و پنجره می باشد. پنجره هایی که جهت هوا گیری به کار می روند برای مثال پنجره های نصب شده در سرویس های بهداشتی وبعضا آشپزخانه ها معمولا دارای ابعاد کوچکتری نسبت به سایر درب و پنجره های می باشند. از این در استاندارد این نوع پنجره ها ابعاد کوچکتری تعریف شده است. در مقابل درب و پنجره هایی که به عنوان درب ورودی یا پنجره اصلی هستند مانند درب های بالکون و ...بنابراستاندارد تعریف شده اشان، می بایست ابعاد بزرگتری داشته باشند.

تاثیر ابعاد استاندارد پنجره در نصب آن

بدیهی است رعایت استانداردها دلایل و فواید خود را به همراه دارد.

یکی از عواملی که رعایت استاندارد اندازه پنجره بر آن تاثیر به سزایی دارد مراحل نصب درب و پنجره می باشد.

بر طبق ضوابط و مقررات نمای شهری، شهرداری، فاصله پنجره ها از زیر سقف تمام شده می بایست.

حد اقل بیست سانتیمتر در نظر گرفته شود این امر موجب نصب راحتتر و سریعتر پنجره می گردد.

همچنین مطابف با ماده 33 قانون نظام مهندسی کشور مسئولیت نظارت عالیه.

بر اجرای ضوابط و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان ها .

برعهده وزارت مسکن و شهرسازی است.

وزرات مسکن نیز به انتشار مقرارت ملی در بیست بند نموده

که مبحث 19 آن مربوط به صرفه جویی انرژی در ساختمان می باشد.

در حال حاضر اجرای مبحث 19 برای تمامی ساختمان های دولتی اجباری.

و برای تمام ساختمان های بخش خصوصی در تهران و شهرهای تابعه آن از سال 1384 اجباری گردیده است.

از جمله مباحث 19 می توان به استاندارد نصب پنجره های دوجداره با قاب های فلزی،ترمال بریک و PVC اشاره نمود.

عوامل موثر بر پنجره دو جداره استاندارد

درب ها و پنجره های دو جداره و شیشه دو جداره  تحت تاثیر عوامل مختلفی هستند.

این عومل به خودی خود بر استاندارد پنجره تاثیر می گذراند

. عوامل تاثیر گذار بر این نوع پنجره ها عوامل بیرونی، ساختمانی، عوامل داخلی ساختمان ومعماری می باشد.

عوامل بیرونی ساختمان عوامل مانند باد باران، تغییرات دمایی در طول فصول و روز،

صوت، آکوستیک و صداهای ناهنجار محیطی، فشار های خارجی و فیزیکی مانند سرقت یا ضربه نور ، نورخورشید وزاویه تابش آن می باشد

.عوامل معماری تاثیر گذار عوامل موجود در مبحث ساختمان شامل تلورانس ساختمان

و نشست ساختمان می باشند.عوامل داخلی ساختمان عواملی هستند.

از داخل ساختمان نشات گرفته و بیشترین تاثیر خود را بر روی دیواره ها می گذارند.

مانند رطوبت و دمای داخل اتاق. از دیگر عوامل موثر بر پنجره دو جداره استاندارد می توان به انبساط تغییرات شکل،

نیروهای وارده در هنگام باز وبسته شدن، نیروهای طبیعی مانند زلزله، فشارباد و طوفان و وزن لنگه باز شو اشاره نمود.

منبع :

http://bistdesign.parsiblog.com/Posts/58/

  • نیلوفر حیدری
  • ۰
  • ۰

یکی از کالاهایی که در زیبایی، تزیین و دکوراسیون خانه نقش مهمی دارد، فرش می باشد. هم چنین فرش کالایی گران بها محسوب می شود. از آنجایی که فرش ها همیشه در معرض گرد و خاک و پاخوردن می باشند، سریع کثیف و آلوده می گردند. از این رو شستشوی فرش حداقل سالی یکبار امری الزامی و ضروری است. در گذشته که اغلب مردم در خانه های ویلایی زندگی می کردند، شستشوی فرش در منزل امری رایج و معمول بود ولی امرزوه به دلیل مشکلات زندگی ماشینی، کمبود فضا برای شستشو، جلوگیری در مصرف آب و مواد شوینده و... مردم ترجیح می دهند فرش های خود را جهت شستشو به قالیشویی های مجاز بسپارند.
از مزایای استفاده از قالیشویی ها به خدمات آنها می توان اشاره کرد. خدماتی مانند رفوگری، پرداختکاری، لکه بری، اعلاشویی، ترمیم ریشه و رفع سوختگی از جمله کارهایی است که در منزل قابل انجام نیست و نیاز به مهارت، مواد و ابزار مخصوص دارد. از v این رو پیشنهاد می گردد در هنگام انتخاب قالیشویی دقت گردد چرا که اگر فرش علاوه بر کثیفی مشکلات دیگری داشته باشد، آن را برطرف می کنند.
یکی دیگر از مزایای استفاده از قالیشویی ها، انتخاب مواد شوینده مناسب با الیاف فرش می باشد، بدیهی است انتخاب ماده شوینده مناسب با جنس الیاف قالی، به عمر و زیبایی آن کمک شایانی می نماید.
از دیگر روش های شستشو در قالیشویی ها می توان بخارشویی و خشکشویی نیز را نام برد.
یکی دیگر از مزایای استفاده از قالیشویی ها برای شستشو فرش ها ، مدیریت هزینه و زمان شستشو و همچنین استفاده بهینه مصرف آب و انرژی می باشد.

مدیریت هزینه و زمان شستشو

زندگی شهری امرزوی، اجازه کارهایی سنتی مانند شستشوی فرش را از مردم دریغ نموده است.

شستشوی دستی فرش آن هم در منزل مشکلات و سختی های خود را دارد.

هنگامی که فرش شسته می شود.

سنگین گشته و بلند کردن و جابجا کردن آن امری پر زحمت می باشد.

به علاوه نباید از هزینه های این کار مانند هزینه آب و مواد شوینده چشم پوشی کرد.

گاهی اوقات هزینه خرید مواد شوینده جهت شستشوی دستی فرش از هزینه قالیشویی بیشتر می گردد!

در قالیشویی های مجاز قالیشویی با تنظیم فشار آب .

و استفاده از مواد شوینده مناسب با بافت و الیاف فرش بصورت حرفه ای.

و تخصصی به شستشوی فرش پرداخته شما می توانید.

با صرف هزینه ای بسیار مناسب، فرش های تمیز وخشک شده خودتان را تحویل بگیرید.

مصرف آب و مقرون به صرفه بودن قالیشویی

از دیگر دلایلی که سبب انتخاب قالیشویی ها برای شستشوی فرش ها می شود.

همانطور که در بالا اشاره شده،

جلوگیری از مصرف بالای آب می باشد.

صرفه جویی در انوع انرژی امری لازم و اساسی در هر کشوری می باشد.

در کشور ما متاسفانه باز هم به دلیل بارش های متناوب.

به دلیل عدم مدیریت لازم و صحیح همواره خطر خشکسالی و کمبود آب وجود دارد.

در قالیشویی ها سعی شده با استفاده از فشار آب این مشکل را تا حد امکان کاهش دهند.

در اسفند ماه هر سال معمولا به دلیل خانه تکانی و شستشو مصرف آب شهری.

تا یک و نیم درصد افزایش می یابد.

این مقدار معادل مصرف آب هر استان در ماه های گرم است!

لذا پیشنهاد می گردد جهت استفاده بهینه از مصرف آب برای خود و نسل های اینده،

فرش های خود را هرچند کوچک برای شستشو به قالیشویی بفرستید.

منبع : http://bistdesign.parsiblog.com/Posts/57/

  • نیلوفر حیدری