وب مستران دیجیتال مارکتینگ

  • ۰
  • ۰

از مواد مورد نیاز جهت شستشوی قالی، علاوه بر آب به پودر مخصوص قالیشویی می توان اشاره نمود.

 

نقش مواد شوینده در شستشو

مواد شوینده نقش فراوانی در چربی زدایی، درخشندگی و تمیزی هر چه بیشتر فرش دارند. این مواد شوینده شامل پودر رخشتشویی، سود، کلر، آب ژاول و... می باشند

که هریک مزایا و معایب خود را دارند. ولی درکل انتخاب پودر مناسب برای هرفرش به جنس و نوع الیاف آن بستگی دارد. در قالیشویی ها معمولا از پودر فله مخصوص قالیشویی که مناسب برای استفاده در قالیشویی های می باشند، استفاده می کنند. این پودر ها ویژگی های خاص خودر را دارند که مناسب جهت مصارف خانگی نیستند. پودر های فله مخصوص قالیشویی ها معمولا توسط شرکت های تولیدی ایرانی تهیه و تولید می گردند. در این بین می توان به انواع پودر های شستشوی فله که استفاده کاربری در محیط های خشکشویی و کارواش ها دارند، اشاره نمود.

این پودر های شستشو می بایست قابلیت پاک کنندگی انواع لکه شامل آدامس، شمع، جوهر،نوشیدنی، مایعات شیرین، لکه تخم مرغ، لکه ادویه، کاکائو و بستنی را از روی فرش یا قالی داشته باشند. علاوه بر این این پودرها بایستی بتوانند از تثبیت رنگ قالی ها، بافت و الیاف فرش محافظت نمایند.

بهترین پودر و مواد شوینده برای فرش

همانطور که در بالا اشاره شد جهت شستشو در قالیشویی ها معمولا از پودرهای فله استفاده می گردند. اما این پودرها می بایست ویژگی های خاص خود را داشته باشند. این پودرها نباید موجب ترکیب رنگ یا از بین رفتن رنگ فرش شوند این مسئله به خصوص در مورد فرش های دستباف بسیار مهم و الزامی است.

بهترین پودر مخصوص قالیشویی برای فرش باید فاقد خاصیت قلیایی که باعث اسیب به بافت و الیاف فرش می گردد، باشد. پودر های فله ای شستشوی فرش در قالیشویی ها یکی از محصولات تولیدی کارخانجات مواد شوینده می باشند . این پودر ها به شیوه ای خاص تولید شده و اغلب بسته بندی نمی گردند و در بازار بصورت فله ای یافت می شوند.
هم چنین می توان برای شستشوی خانگی فرش، از پودر های ساخت شده خانگی استفاه نماییم.

برای این کار تنها چیزی که لازم دارید مقدار جوش شیرین و روغن معطر می باشد.

می توانید از روغن پرتقال استفاده نمایید.

ابتدا به خوبی جوش شیرین و روغن معطر رار درظرفی مخلوط نمایید.

و آن را در قوطی بریزید و خوب تکان دهید.

جهت استفاده نیز، ابتدا مقداری از پودر بر روی فرشتان بریزید.

و بگذارید پانزده دقیقه بماند سپس فرش را محکم جارو نمایید.

جاروبرقی می بایست قدرت مکش بالایی داشته باشد.

جوش شیرین نه تنها بوی نامطبوع را به خود جذب می کند.

بلکه کثیفی های چسبیده به فرش را شل کرده و از آن جدا می نماید.

شما می توانید به جای روغن معطرازاسطوقدوس پودر شده نیز استفاده نمایید.

اسطوقدورس خاصیت انتی باکتریال دارد .

و بوی بسیار خوبی به فرش شما می دهد.

پوست لیمو نیز با داشتن خواص ضدعفونی و چربی زدایی بالا نیز انتخاب خوبی می باشد.

تفاوت پودر قالی های دستباف با ماشینی

از انجایی که فرش های دستباف، بافت ،الیاف متفاوت وظریف تری نسبت به فرش های ماشینی دارند، شستشوی آنها نیز روش ها و مواد متفاوت تری را می طلبد. قاطی شدن رنگ دستباف و از بین رفتن رنگ دستباف نه تنها از لحاظ ظاهری بلکه از بها و ارزش مادی آن نیز می کاهد. پودر شستشوی این مدل فرش ها باید بگونه ای باشد که احتمال قاطی شدن یا رنگ پردیدگی در این نوع فرش را به صفر برساند. هم چنین بافت این فرش ها ظریف بوده در نتیجه از اسیب پذیری بیشتری نسبت به فرش های ماشینی برخوردار هستند بنابراین مواد شوینده این مدل فرش ها باید بگونه ای باشد که علاوه بر تمیزی و درخشندگی فرش، اسیبی به بافت و الیاف آن وارد نگردد. با توجه مطالب ذکر شده پیشنهاد می گردد جهت شستشوی فرش ها خود به ویژه فرش های دستباف با در نظر داشتن حساسیت پذیر بالایی که دارند، آنها را به قالیشویی های مجاز بسپارید.

منبع : http://bistdesign.parsiblog.com/Posts/59/

  • ۹۸/۰۲/۰۴
  • نیلوفر حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی