وب مستران دیجیتال مارکتینگ

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

احتمالا همه فرش های گبه در منزلمان دیده ایم ولی ترس شستشوی ان را داشته باشیم

معمولا همه ی قالیشویی ها فرش های گبه  را شستشو میدهند ، اما با چه کیفیتی و چه  هزینه ای ؟

قبل از این باید بدانیم که اصلا فرش های گبه چیست و چه تفاوتی با فرش های معمولی دارد ؟

گبه به فرش دستبافی گفته میشود که انبوه و تراکم تار و پود ان بسیار زیاد بوده و فشرده هستند.

از این رو شستشوی آن ها سخت تر است و باید قالیشویی مناسب صورت گیرد.

بنابراین قبل از انتخاب قالیشویی حتما از کارشناس خواسته تا فرش گبه شما ببیند و نظر خود را بدهد. ممکن است اگر قالیشویی گبه ها درست صورت نگیرد رنگ بدهد و مشکلات قاطی کردن رنگ رخ دهد.

نام دیگر فرش ها گبه  ، فرش های خرسک هست که احتمالا به گوشتان رسیده است.

فرش خرسک معمولا از گبه ها بزرگتر است و میتواند ماشینی هم باشد.

  • نیلوفر حیدری
  • ۰
  • ۰

تا چندین سال پیش در پنجره ها تنها از شیشه تک جداره استفاده می شد، اما با مشخص شدن فواید شیشه دو جداره و با به عرصه گذاشتن پروفیل های upvc استفاده از شیشه های دو جداره مقبولیت بیشتری پیدا کرد. هم اکنون کمتر ساختمان نوسازی را می توان پیدا کرد که شیشه های آن تک جداره باشند. مهمترین عامل تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دو جداره با شیشه های دو جداره، کاهش رسانایی گرمایی شیشه دو جداره نسبت به شیشه تک جداره است. هر چه ضریب انتقال گرمای یک پنجره پایینتر باشد مقدار عایق بندی آن بیشتر است.
رسانایی گرمایی پنجره یا ضریب انتقال حرارت بیانگر مقدار انرژی هدر رفته از هر متر مربع پنجره به ازای اختلاف دمای به اندازه 1 درجه سانتیگراد در بیرون و داخل منزل است که با واحد وات بر متر مربع در درجه سانتیگراد یا کلوین سنجیده می شود. برای مثال ضریب انتقال حرارت برای پنجره دوجداره باشیشه ای با ضخامت4.6  میلیمتر و با لایه هوای گاز نجیب به ضخامت پنجره دو جداره 12 میلیمتر به میزان2.9 وات برمتر مربع کلوین می باشد.
شدت صدا را با واحد دسی بل اندازه می گیرند. هرچه شدت صدا بیشتر باشد مقدار آن در مقیاس دسی بل بیشتر است. در جوامع مدرن، آلودگی صوتی یکی از معضلات تهدید کننده آرامش و آسایش بشر به شمار می رود.با استفاده از پنجره دو جداره می توان آلودگی صوتی را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

ضریب انتقال به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که در ابتدا بیان شد ، افت حرارتی از پنجره با ضریب انتقال حرارت کلی پنجره بیان می شود. و ضریب انتقال حرارت به عواملی چون درجه حرارت هوا، مساحت پنجره و مقدار انرژی بستگی دارد. هر چه درجه هوا کمتر ضریب انتقال حرارت بالاتر و هر چه دما بیشتر، ضریب انتقال حرارت کمتر خواهد شد. به طور مشابه هرچه مساحت پنجره بیشتر باشد، ضریب انتقال حرارت کمتر خواهد بود .
ضریب انتقال دیگری که در مبحث شیشه های دوجداره مطرح می شود، ضریب انتقال صدا می باشد. استفاده از شیشه دو جداره، سطح صدا را بین ۲۰ الی ۳۵ دسیبل کاهش می‌دهد. متوسط شدت سر و صدا در محیط‌ های معمولی زندگی در شهرها در حدود ۶۰ الی ۷۰ دسیبل می‌باشد. از لحاظ علمی صدا با شدت ۶۰ دسیبل به عنوان صدای مزاحم و با شدت ۹۰ دسیبل مضر برای سیستم شنوایی و با شدت ۱۲۰ دسیبل بالاتر از آستانه تحمل بوده که خطرناک تلقی می‌گردد.
ضریب انتقال صدا در شیشه های دوجداره به جنس شیشه بستگی دارد. پنجره ای با عایق شیشه ای فعال علاوه بر عایق خورشید و گرمایشی می تواند تا چهل و پنج دسیبل صدا را کاهش دهد. شیشه سکوریت به میزان33 دسیبل می تواند عایق سرو صدا باشد.

تاثیر نوع پروفیل بر این ضریب

الومینیوم علاوه بر تمام مزایایی که دارد ضریب انتقال حرارتی بالایی در حدود 203 وات بر مترمربع کلوین دارد که سبب هدر رفتن انرژی در پنجره های دوجداره می شود. از انجا که الومینیوم یک فلز رسانا با ضریب انتقال حرارت بالا می باشد در نتیجه می بایست جهت عایق نمودن درب و پنجره از تیغه های پلی امید استفاده نمود. پلی امید عایقی بین جدار بیرون و جدار داخل پنجره و با عث کاهش ضریب انتقال حرارت الومینیوم از 203 به میزان زیر 4 می شود.
پروفیل به کار رفته در پنجره نیز تاثیر شایانی در مقدار ضریب حرارتی پنجره دارد. تعداد کانال ها و ضخامت دیواره ها در پروفیل upvc در عایق حرارتی بودن پنجره upvc بسیار مؤثر می باشد. به عنوان مثال پروفیل upvc پنج کاناله نسبت به 3 کاناله از عایق حرارتی بهتری برخوردار است یعنی اگر در ساخت پنجره upvc از پروفیل 5 کاناله استاندارد استفاده نمایید پنجره upvc شما عملکرد بهتری را در برابر تبادل انرژی و عایق حرارتی خواهد داشت.

منبع : http://bistdesign.parsiblog.com/Posts/74

  • نیلوفر حیدری
  • ۰
  • ۰

پتوها جزء وسایل حذف نشدنی در منزل شما هستند و بیش از هر وسیله دیگری نیاز به پاکیزگی دارند.

خانم های خانه دار باید بدانند که چطور پتوهای خود را شستشو دهند.

از مهمترین نکته برای شستشوی پتو اطلاعاتی است که به صورت اتیکت در پشت پتوی شما نصب شده است ، دقت کنید تا بدانید که آیا در ماشین لباسشویی میتوان شست و یا اینکه از چه مواردی و گرمی آب در چه حد استفاده کنیم ؟

مهمترین مشکل در خانه شستن پتو این است که پتوها به دلیل سنگین بودن در خانه شستشوی ان ها سخت است و اینکه آب زیادی مصرف میکند ولی در قالیشویی ها چون فضای بیشتری وجود دارد و آب کمتری مصرف میکند توصیه میگردد به قالیشویی ها بسپارید که هم هزینه کمتری دارد و هم مقرون به صرفه است.

  • نیلوفر حیدری
  • ۰
  • ۰

قالی های منزل از وسایل مهم در خانه میباشند که روزانه در رفت و امد هستیم و دچار آلودگی میشوند از این رو رسیدن به قالی ها مهمترین کار های خانه است .
قالی ها اگر گرد و خاک داشته باشد  و یا آشغال داشته باشد حتما قبل از قالیشویی باید جارو شوند پس توصیه میشود قبل از سپردن به قالیشویی ، فرش هایتان را جارو کنید.
جارو زدن قالی ها به روش صحیح باید صورت گیرد
آیا میدانستید اگر به روش صحیح قالی های خود را جارو نکنید ممکن است قالی هایتان به خصوص دستباف دچار مشکل شوند ؟
اغلب جارو برقی ها دارای یک برس چرخنده میباشند  که ممکن است اگر فرش شما تار و پود نازکی داشته باشد پاره شود.
ابتدا به بافت های فرش خود نگاه کنید:
اگر نخ از گره شل شده باشد آن قسمت را با مراقبت بیشتری جارو کنید.
به آرامی جارو بکشید
به ارامی جارو بکشد و عجله نکنید  ، ب با عجله جارو کشیدن باعث می شود تا جارو فرصت مکش اشغال ها پیدا نکند وفقط گرد وخاک را به اطراف پخش نماید و فرش پس از جارو هم چنان کثیف باشد و در نتیجه کارتان بی فایده می ماند.

  • نیلوفر حیدری
  • ۰
  • ۰

شاید برای شما پیش آمده که در فرشتان لک خاصی ایجاد شود که لکه ها معمولا لک چای ، لک قهوه و... که شامل لک خون و جوهر و خودکار و لوازم ارایشی میباشد،.
برای لک برداری از فرش بسته به نوع لک روش های مختلفی ارائه میگردد ولی در حالت کلی در صورت ایجاد هرگونه لکی اگر همان لحظه اقدام کنید و لک را پاکسازی کنید بهتر جواب میگیرید تا اینکه بذارید لک بماند.
به طور مثال برای لک بردای لک قهوه بلافاصله میتوانید از محلول آب و نوشایه استفاده کنید. همینطور روش های دیگری برای لکه های مختلف است.

لکه جوهر

از ریختن ماست بر روی لکه استفاده کنید.

لکه های دوده

از ریختن نمک بر روی لکه استفاده کنید.


در چه صورت به قالیشویی تماس بگیریم ؟


در برخی مواقع این لکه ها با انجام کارهای خانگی برطرف نمیشوند به این خاطر بهترین راه این است که به قالیشویی های معتبر تماس بگیرید و مشکل لکه فرش خود را با کارشناسان در میان بگذارید تا از فرش شما بازدید کنند و خدمات شستشوی خود را مطرح کنند.

  • نیلوفر حیدری
  • ۰
  • ۰

شاید تا به حال اسم دارکشی فرش را شنیده باشید که در تبلیغات قالیشویی جزو خدمات آن دیده باشید ولی نمیدانید دقیقا به چه معناست و در کجا کاربرد دارد ؟
دارکشی اغلب در فرش های دستباف صورت میگیرد به این خاطر که فرش های دستباف به علت ظریف بودن تار و پود ان ها ممکن است دچار کجی و در هم رفتن تارها شود. کجی اغلب در لبه های فرش صورت میگیرد که فرش را نامناسب و نامیزان میکند.
انواع روش های دارکش برای قالیشویی
در اکثر قالیشویی ها از سه روش برای حل این مشکل استفاده میگردد :
1- روش لولائی
2- روش پرسی
3- و روش قلابی
که پیشنهاد میگردد به مقاله درباره دارکشی فرش بیشتر بخوانید قبل از اینکه فرش های خود را به قالیشویی بسپارید.

  • نیلوفر حیدری